#59 Recenzja - "Akuszer bogów" A. Jadowska

Okładka książki Akuszer BogówTytuł: : "Akuszer Bogów"
Cykl: Cykl o Nikicie
Autor: Aneta Jadowska
Liczba stron: 384
Kategoria: fantastyka, science-fiction
ISBN: 9788379247547
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Data wydania: 15 lutego 2017

Nikita dużo przeżyła w swoim życiu. Odnalazła swojego brata bliźniaka, którego zamordowała z zimną krwią. Teraz strasznie tego żałuje, ale co się stało, to się nie odstanie. Po cichu miała nadzieję na to, że uratowanie matki przed śmiercią ociepli nieco ich relację. Jednak, po niedługim czasie, straciła na to całą nadzieję. 

"Czasami to, czego chcemy najbardziej na świecie, odbiera nam to, czego najbardziej na świecie potrzebujemy. Chcesz prawdy i wolności. A co, jeśli nie da się ich pogodzić?"

Dziewczyna była mistrzynią wcielania się w inne nazwiska, imiona, role. Teraz jednak sama jest zdezorientowana. Nie wie, co jest prawdą. Nie wie, komu może dalej ufać. 
W swoim umyśle często spotyka się ze swoim zmarłym bratem i stara się przepraszać go za postąpiony uczynek. Razem ze swoim partnerem postanawia wyjechać do Norwegii, aby odnaleźć zagubioną cząstkę siebie. Namawia ją do tego jej brat. Opisane w książce widoki, miejsca, w których znajduje się Nikita, nadają książce charakteru. W to wszystko wplata się magia, co jeszcze bardziej pobudza wyobraźnię czytelnika. 

"Niewiedza jest gorsza niż nawet najsmutniejsza prawda."

Już na samym początku dziewczyna wpada w dziwny wir zdarzeń - czytelnik nie ma czasu na nudę. Dużo rzeczy dzieje się pod wpływem Nikity, ciągnie się tzw ciąg przyczynowo-skutkowy. Kobieta podejmuje decyzje i potem nie ma jak uwolnić się od konsekwencji. 
Przyznam szczerze, że drugi tom wypadł znacznie lepiej niż pierwszy. Więcej niespodziewanych zdarzeń miało miejsce. Wydaje mi się, że więcej emocji można było poczuć czytając ją. Niespodziewane sytuacje witały nas na każdym kroku! Można było poczuć dreszczyk emocji w niektórych momentach i nie było czasu na odsapnięcie. 

"Czułam jej magię, silną i burzliwą, ale nie bałam się. Po kilku sekundach rozpoznałam ciepło rozpływające mi się w brzuchu. Rzadko zdarzało mi się je czuć, więc nie od razu załapałam. Poczucie bezpieczeństwa."

Osobiście, jestem zadowolona z tej książki. Świat Nikity bardzo mi się spodobał tak samo jak i główna bohaterka.

Moja ocena: 7/10

Dziękuję wydawnictwu SQN za egzemplarz!
Znalezione obrazy dla zapytania sine qua non

4 komentarze :

  1. Mam ją od jakiegoś czasu na czytniku. Po przeczytaniu pierwszej części miałam usiąść do niej od razu i jakoś jeszcze tego nie zrobiłam... Ale na pewno sobie nie odpuszczę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta część jest jeszcze lepsza od pierwszej, więc musisz znajść czas! :D

      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Książka zapowiada się fajnie, ale jakoś mnie do niej nie ciągnie. Może kiedyś jak nie będę miała co czytać, ale jak na razie jest wiele książek, które interesują mnie bardziej. Mimo wszystko super recenzja! :D
    https://ksiazkiwidzianeoczaminatalii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszą część przeczytałam, ale mnie jakoś nie zachwyciła. Może druga jest lepsza i ją przeczytam. Ale chyba bym wolała ją wypożyczyć niż kupić.

    OdpowiedzUsuń

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka