#57 Recenzja - "Dziedzictwo ognia" S. J. Maas

Okładka książki Dziedzictwo ognia
Tytuł: "Dziedzictwo ognia"

Tytuł oryginalny: Heir of fire"
Cykl: Szklany tron, tom 3
Autor: Sarah J. Maas
Tłumaczenie: Marcin Mortka
Liczba stron: 654
Kategoria: fantastyka
ISBN: 9788328021341
Wydawnictwo: Uroboros
Cena okładkowa: 39,99 zł
Data wydania: 23 września 2015

Celaena nadal źle się czuje z powodu śmierci swojej przyjaciółki. Chce ją pomścić i nic ją przed tym nie powstrzyma. Jednak, jako Królewska Obrończyni, musi bronić tę osobę, którą najchętniej by zabiła. Chaol, osoba, w której zabójczyni była naprawdę mocno zakochana, wysyła ją do Wendlyn, aby trzymać ją z daleka od króla i niebezpieczeństwa. Jednak nie wie, że właśnie to miejsce jest związane z naszą główną bohaterką. 

Zacznę od tego, że w książce jest kilka perspektyw, dzięki którym mamy różne punkty widzenia. Raz jest to oczywiście Celaena, raz Chaol, raz Dorian. Jednak zauważamy też nowych bohaterów - choćby Rowana - tajemniczego fae oraz jedną z czarownic Czarnodziobych, którą spotykają naprawdę ciekawe sytuacje... I, szczerze mówiąc, nie jestem w stanie powiedzieć, która z perspektyw podobała mi się najbardziej. Chociaż jestem pewna, że polubiłam naszego nowego bohatera - Rowana. Spodobały mi się opisy ich jakby relacji - tego jak się kłócili, otwierali przed sobą i zdradzali swoje tajemnice. Mogę wam obiecać, że każdy z bohaterów pozostanie w waszej pamięci na długo. Pod koniec okazuje się, że każda decyzja miała jakiś ukryty sens, a każda życie każdej osoby jest nieodłącznie związane z innym życiem. 
Czego jeszcze dowiadujemy się z książki? Otóż jest wiele informacji z dzieciństwa Aelin, czyli naszej drogiej Celaeny. Nareszcie możemy spojrzeć na wszystko jej oczyma i poczuć dokładnie to co ona. Po przeczytaniu tego dowiadujemy się, dlaczego w niektórych sytuacjach postąpiła tak, a nie inaczej. 

Moja ocena: 7,5/10


Dziękuję wydawnictwu Uroboros i grupie wydawniczej Foksal!
Znalezione obrazy dla zapytania uroboros wydawnictwo

1 komentarz :

  1. Jeżeli dobrze pamiętam, to ta część według mnie była najsłabsza.
    Jednak zdecydowanie było to spowodowane pojawieniem się Rowana. :D

    Pozdrawiam serdecznie. :)
    niezapomniany-czas-czyli-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka