#50 Recenzja - Podręczniki do Hogwartu! J. K. Rowling

Okładka książki Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć
Tytuł: "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć"
Tytuł oryginalny: "Fantastic Beasts and Where to Find Them"
Autor: Newt Skamander, J. K. Rowling
Tłumaczenie: Andrzej Polkowski
Liczba stron: 152
Kategoria: literatura młodzieżowa
ISBN: 9788380082984
Wydawnictwo: Media Rodzina
Cena okładkowa: 25 zł
Data wydania: 15 marca 2017


Okładka książki Baśnie Barda Beedle'a
Tytuł: "Baśnie Barda Beedle'a"
Tytuł oryginalny: "The Tales of Beedle the Bard"
Autor: J. K. Rowling
Tłumaczenie: Andrzej Polkowski
Liczba stron: 144
Kategoria: literatura młodzieżowa
ISBN: 9788380082977
Wydawnictwo: Media Rodzina
Cena okładkowa: 25 zł
Data wydania: 15 marca 2017

Okładka książki Quidditch przez wieki
Tytuł: "Quidditch przez wieki"
Tytuł oryginalny: "Quidditch Through The Ages"
Autor: Kennilyworthy Whisp, J. K. Rowling
Tłumaczenie: Andrzej Polkowski
Liczba stron: 144
Kategoria: literatura młodzieżowa
ISBN: 9788380082991
Wydawnictwo: Media Rodzina
Cena okładkowa: 25 zł
Data wydania: 15 marca 2017



Ostatnio dostałam od Media Rodzina książki, o których od dawna myślałam.
Zacznijmy może od „Fantastycznych zwierząt...”, gdyż je czytałam jako pierwsze.
Ta książka to taka mała encyklopedia o zwierzętach ze świata Harry’ego Pottera. Na początku znajduje się wprowadzenie. Są tam poruszane takie kwestie jak: czym jest fantastyczne zwierzę, dlaczego ich ochrona jest taka ważna, jak ukrywać je przed mugolami... Następnie znajduje się wykaz fantastycznych zwierząt od A do Z. Dowiadujemy się, jak groźny jest określony gatunek i jaki prowadzi tryb życia, czym się odżywia, jaka jest jego historia itd.

                           
"Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć są owocem wieloletnich podróży i badań."

Po tej książce spodziewałam się chyba czegoś innego. Niektóre historie i opisy zwierząt były ciekawe, inne trochę mniej. Aczkolwiek przeczytałam całą książkę w jeden dzień :)
Potem wzięłam się za „Baśnie Barda Beedle'a". Ta książka spodobała mi się najbardziej! Są tam przedstawione historie, które można opowiadać dzieciom. Coś w stylu mugolskiego „Czerwonego Kapturka” czy „Królewny Śnieżki". Jednak te historie są bardziej... krwawe. Ale myślę, że i tak będę je opowiadać swoim dzieciom w przyszłości. Są one naprawdę ciekawe i czytałam je bez przerwy.

"Podatność na zranienie jest tak związana z życiem ludzkim jak oddychanie."

"Ludzie mają dziwną skłonność do wybierania tego, co prowadzi ich do zguby."

"A wówczas pozdrowił Śmierć jak starego przyjaciela i poszedł za nią z ochotą, i razem, jako równi sobie, odeszli z tego świata."

Ostatnią książką z serii jest „Quidditch przez wieki". Jest tam opisana historia powstawania quidditcha, miotły, tłuczka czy znicza. Najbardziej spodobała mi się chyba historia powstawania samego quidditcha. To jakie zasady dochodziły z biegiem czasu, w jakich okolicznościach one powstawały, jakie skandale wywołały zmiany w grach, jak trzeba było to ukrywać przed mugolami itd. Ta książka była na równi z „Fantastycznymi zwierzętami...”, czyli dobra, ale szału nie zrobiła.

"Dzięki żmudnej pracy badawczej Kennilworthy’ego Whispa uzyskaliśmy dostęp do niezwykle cennej skarbnicy nieznanych uprzednio faktów dotyczących tej najpopularniejszej gry czarodziejów."

Moja łączna ocena: 8/10

Dziękuję wydawnictwu Media Rodzina za egzemplarz!

Znalezione obrazy dla zapytania media rodzina


1 komentarz :

  1. Mnie również bardzo się spodobały. Udane dodatki mam nadzieję, że jeszcze jakieś się pojawią :D

    OdpowiedzUsuń

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka