#30 Recenzja - "Siła trucizny'

Tytuł: "Siła trucizny"
Tytuł oryginalny: "Poison Study"
Autor: Maria V. Snyder
Tłumaczenie: Małgorzata Hesko-Kołodzińska
Liczba stron: 379 stron
Kategoria: fantastyka
ISBN: 9788323866510
Wydawnictwo: Mira
Cena okładkowa: 34,99 zł
Data wydania: 22 lutego 2012



Okładka książki Siła trucizny


Yelena to kobieta skazana na śmierć po tym, jak zabiła syna mężczyzny, który przygarnął ją do swojego domu. Był on dosyć ważną osobistością, a prawo w Iksji nakazuje egzekucję dla mordercy. Ludzie nie wiedzą, że dręczył on dzieci. 
Znalezione obrazy dla zapytania poison gifPrawo Iksji nakazuje również, aby po śmierci testera żywności komendanta, kolejnym została następna osoba w drodze na egzekucję. I takie właśnie szczęście (bądź nieszczęście) dopisało Yelenie. Przyjaciel komendanta - Valek, szkoli ją na nową testerkę żywności. Dziewczyna nie wie, czy cieszyć się, czy nie, ponieważ jeśli nie wyczuje zatrutej potrawy, może umrzeć w cierpieniach. Jednak stara się za wszelką cenę utrzymać się przy życiu. Poznaje kucharza komendanta - Randa i zaprzyjaźnia się z nim. Często rozmawia z krawcową - Dilaną. Na dodatek dwójka żołnierzy - Ari i Janco, bardzo pomagają dziewczynie. A może nawet w kimś z zamku Yelena znajdzie swoją miłość... Oczywiście nie zabrakło jej też wielu wrogów, na przykład pomocnica Valka, założyciel domu dziecka, który ją torturował, pewien żołnierz szydzący z niej i wielu, wielu innych ludzi, którzy bardzo chętnie chcieliby się jej pozbyć.
I jeszcze jedno! W Iksji zostali zabici wszyscy magowie, a ci, którym udało się przeżyć, uciekli do Sycji...
Znalezione obrazy dla zapytania poison gifMoże zaczniemy od bohaterów. Yelenę polubiłam, nawet bardzo, za jej z początku niewinny, a potem zacięty charakter. Widziałam jej przemianę i to jak bardzo dziwiła się, kiedy ona sama ją zauważyła. Była sprytna - potrafiła poradzić sobie sama w wielu miejscach i nie załamać się. Ciągle walczyła i nie chciała się poddać. Z początku była nazywana szczurem, lecz potrafiła się temu oprzeć i wykrzyczała wszystkim swoim wrogom, że nigdy nie była, nie jest i nie będzie szczurem. 
Podobny obrazKolejnym bohaterem, którego polubiłam, był oczywiście Valek. Nie wiem dlaczego, ale skojarzył mi się z Voldemortem... Myślę, że polubiłam w nim także charakter. Jego nienawiść do magów i dawnego króla wydawało się, że przerasta wszystkie inne uczucia. 
Pokochałam Ariego i Janca <3 Mieli szlachetne i pełne odwagi serca. Myślę, że mogliby umrzeć za ludzi, których kochają. 
Rand na początku był fajny, ale potem...
Mogę szczerze powiedzieć, że nienawidzę Margg - pomocnicy Valka. Dosłownie zatruwała życie Yelenie. Była okropna - wyobrażałam ją sobie jako starą pannę z nożem. 
Cała historia była... dobra. To znaczy, niektóre rzeczy przewidziałam, ale niektórych w ogóle się nie spodziewałam. Książkę czytało się szybko, dobrze i było w niej dużo spiskowania. Tajemnice to chyba główny temat tej książki. 
Jednym słowem: polecam i jeśli druga część wpadnie mi w ręce - na pewno przeczytam :)


Podobny obraz

Cytaty:


"Każdy podejmuje życiowe decyzje- rzekł znużonym głosem- Jedne z lepszym skutkiem, inne z gorszym. Jeśli chcesz się wycofać, nie ma sprawy, tylko nie tkwij w pół drogi!. Nie zatrzymuj się w otchłani niezdecydowania..."

"..wślizgnęłaś się pod skórę, przeniknęłaś do mojej krwi i na stałe zagościłaś w moim sercu"


"- Idziemy, mamy się spotkać nad jeziorem z kapitanem. A, i nie rób tyle hałasu. Drzesz się jak spanikowany łoś pędzący po puszczy - oznajmił bystrzejszy z tej dwójki.

- Akurat. I tak nie zagłuszę tych twoich specjalnych „kroków leśnego zwierza" - prychnął Ochrypły Głos. - Jakby dwa napalone jelenie urządziły sobie gody"


Moja ocena: 8,5/10

1 komentarz :

  1. Książka wydaje się ciekawa, ale na razie z braku czasu na pewno po nią nie sięgnę. Mimo wszystko na przyszłość zapamiętam. ;)
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka