#26 Recenzja - "Osobliwy dom pani Peregrine"

Tytuł: "Osobliwy dom pani Peregrine"
Tytuł oryginalny: "Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children"
Autor: Ransom Riggs
Tłumaczenie: Małgorzata Hesko-Kołodzińska
Liczba stron: 400
Kategoria: fantastyka
ISBN: 9788380082533
Wydawnictwo: Media Rodzina
Cena okładkowa: 35 zł
Data wydania: 18 września 2016
Okładka książki Osobliwy dom pani Peregrine
Okładka książki Osobliwy dom pani Peregrine












Wiecie, jaka była moja pierwsza myśl, kiedy dostałam tę książkę?

Znalezione obrazy dla zapytania miss peregrine home for peculiar child gifCo. To. Jest!?

Okładka i ilustracje wskazywały na naprawdę dobry horror. Jednak pomyliłam się. To niezwykle oryginalna i jedyna w swoim rodzaju książka fantasy!
Przyznam, że wzięłam tę książkę w ciemno. Nie czytałam żadnych recenzji, nie oglądałam zwiastuna filmu, nawet nie przeczytałam opisu. Ktoś powiedział mi po prostu: 'Jest dobra, bierz.' i tyle. Nie zawiodłam się :)

Znalezione obrazy dla zapytania miss peregrine gifWyobraźcie sobie zwyczajnego chłopaka. Typowy nastolatek chodzący do szkoły. Kiedy był dzieckiem, dziadek opowiadał mu historie, w które wtedy Jakob wierzył. Wiadomo - jak to dziecko. Powoli jednak przestawał brać 'na serio' to, co dziadek mówi. W pewnym wieku chyba każdy tak ma. Co prawda, nie zapomniał o latającej dziewczynie, dziecku z dwoma ustami czy niewidzialnym chłopcu, ale zdjęcia, które pokazywał mu dziadek na dowód, wydały mu się tylko marnym photoshopem...
Jednak, czy to wszystko, to kłamstwa? (chyba już znacie odpowiedź na to pytanie :P) Czy kochany dziadek naprawdę zdradzał babcię? Jakie jeszcze tajemnice ukrywa? A może po prostu oszalał? Przed czym ucieka?

Znalezione obrazy dla zapytania miss peregrine home for peculiar child gifNajbardziej uderzyło do mnie wykonanie oryginalnej okładki i zdjęć do książki. To wszystko, nawet bez zaczęcia czytania, wprawia w niesamowity nastrój. Po obejrzeniu zdjęć bałam się zasnąć... Na dodatek, listy pisane były odręcznie :o
Pomysł książki to również jej duży atut. Tajemnice i pytania bez odpowiedzi - to jej główne myśli przewodnie. Właśnie ta tajemniczość zachęcała mnie do zajrzenia na kolejne strony. 
Bohaterowie, co tu dużo mówić, OSOBLIWI. Nie chcę wam dużo mówić, ale bardzo duże znaczenie odegra tu dziewczyna władająca ogniem ;) 
Znalezione obrazy dla zapytania miss peregrine home for peculiar child gifPodczas czytania, muszę przyznać, że bardzo często wybuchałam śmiechem. Rozmowy wymyślnych bohaterów były zabawne i nie mogłam się powstrzymać. Na szczęście, żaden z bohaterów mnie nie irytował (ufff...). 
Jedynym, według mnie, malutkim minusikiem jest to, że wątek miłosny jest bardzo ubogi. To zależy raczej od osoby czytającej książkę, ja po prostu uwielbiam wątki miłosne :)
Filmu jeszcze nie oglądałam, ale na pewno zamierzam!

Moja ocena: 9,5/10

Dziękuję wydawnictwu Media Rodzina za egzemplarz!
Znalezione obrazy dla zapytania media rodzina

8 komentarzy :

  1. Chętnie przeczytałabym tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka rzeczywiście jest cudowna! I przepięknie wydana! :)
    Film obejrzyj koniecznie, ale nastaw się na to, że chociaż początkowo jest wierny książkowej opowieści, później jest zgoła inny.
    Pozdrawiam cieplutko,
    Ola aka Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie będzie dopiero czytana, bo coraz więcej recenzji mnie do niej przekonuje, tylko czasu na razie mi brakuje, a stos książek rośnie coraz bardziej. ;)
    pozdrawiam serdecznie i wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, bo pisałaś u mnie, że chyba wczoraj je miałaś. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem aż za dobrze... A racja racja ^^ Dziękuję!

      Usuń
  4. Ja w przeciwieństwie do Ciebie słyszałam już o tej książce bardzo bardzo dużo. Przeczytałam chyba z milion recenzji tej pozycji i widziałam urywki zwiastuna filmowego, więc już wiem, czego mniej więcej mam się spodziewać. Kiedy jednak zobaczyłam tę książkę po raz pierwszy również myślałam, że to jest horror, a tu się okazało, że to fantastyka!
    Na razie nie mam tej książki w planach i to chyba dlatego, że zrobił się koło niej taki wielki szum. Kiedyś jednak na pewno dam jej szansę.

    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie czytam Osobliwy dom pani Peregrine i jestem oczarowana nią :D

    zabookowanyswiatpauli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka