#21 Recenzja - "Kropki"

Tytuł: "Kropki"
Autor: Włodek Markowicz
Liczba stron: 360
Kategoria: książka psychologiczna, współczesna

ISBN: 9788324036295

Wydawnictwo: Flow books
Cena okładkowa: 39,90 zł
Data wydania: 18 maja 2016
Znalezione obrazy dla zapytania kropki włodek markowicz

Książkę pożyczyłam od mojego wychowawcy (nie pytajcie :') ). Zainteresowała mnie, mimo że nie znam youtubera, który ją napisał. Po prostu przeczytałam kiedyś opis i stwierdziłam, że muszę ją kiedyś przeczytać. I nadarzyła się okazja.
Wzięłam ją do ręki razem z "Clovisem". Pomyślałam, że nie dam rady za jednym zamachem przeczytać książki psychologicznej, ponieważ będę miała za dużo myśli jak na jeden raz. Jednak za każdym razem brałam ją właśnie do ręki. Nie miałam ochoty na nic innego, oprócz zagłębiania się w sprawy, które wyjaśniał Włodek. 
Znalezione obrazy dla zapytania kropki włodek markowiczMówi, że napisał o rzeczach, o których sam chciałby usłyszeć jeszcze kilka lat temu. Wszystko o czym opowiada jest ułożone, a jednocześnie strasznie chaotyczne. Najbardziej spodobało mi się chyba jedno z jego stwierdzeń: "Zmień siebie, a zmienisz świat dookoła siebie". Po długim zastanowieniu i przeczytaniu co miał na myśli, stwierdziłam, że to zdanie jest cholernie prawdziwe. Jeśli będziesz mówił, że twoim zadaniem w życiu jest bycie nieszczęśliwym - to będziesz nieszczęśliwy. Jeśli będziesz mówił, że dasz radę, to wiadomo, że się postarasz. Jeśli zmieni się punkt widzenia na coś, może to zmienić całe dotychczasowe myślenie o wszystkim. Nie warto zmieniać innych, bo i tak nie można nic zrobić, jeśli ta osoba nie chce nic robić. A jeśli już się zmieni, to nie dlatego że mu pomogłeś, bo ty tylko przypadkiem znalazłeś się na jego drodze. Zmieni się, bo on sam tego chciał i dążył do tego. 
Znalezione obrazy dla zapytania kropki włodek markowicz
Spodobał mi się także jeden z rozdziałów mówiący o tym, że wszystkie teorie można obalić. Kolumb może i odkrył Amerykę. Ale jednocześnie odnalazł nowy ląd, wziął w niewolę wszystkich szczęśliwie żyjących jego mieszkańców, którzy nawet nie mieli broni. Pomyślał, że są strasznie naiwni witając go i dając mu dary. Resztę pozabijał, bo pomyślał sobie, że chce zagarnąć jego miejsce. 


Lecz równie dobrze ktoś mógł mu kazać to zrobić.



Już widzisz jak łatwo jest obalić każdą teorię?



Znalezione obrazy dla zapytania kropki włodek markowiczW książce jest strasznie dużo rozdziałów i tematów zajmujących 2-3 strony. Pisał to co chciał pisać, nie po to, żeby była ona grubości biblii. Poruszał każdy ważny dla niego temat: od Boga, który jest wewnątrz nas, przez akceptację, tolerancję (które tak naprawdę bardzo się różnią), po rzeczy, emocje, które znajdują się w człowieku.

Czytając tą książkę, miałam czasami mętlik w głowie. Niektóre rzeczy wiedziałam, ale Włodek je po prostu potwierdził. O niektórych nie miałam pojęcia, chociaż były strasznie proste do zrozumienia. Nad niektórymi zastanawiałam się dłużej, żeby móc dojść do tego, co on miał na myśli. 

Jednak po przeczytaniu jej całej, wszystko ułożyło mi się w głowie. Wspaniale podsumował wszystko. Poczułam, że rozumiem już wszystko, wszystko stało się takie proste i łatwe, ułożone, jakby wszystko w mojej głowie, wszystkie myśli i zduszone emocje, znalazły swoje miejsce wewnątrz mnie. Następnego dnia, oczywiście, mój mózg znowu oszalał i zaczął zadawać kolejne pytania, które i teraz mnożą się i mnożą. Ale chociaż na chwilę, na moment wszystko było proste i poczułam, jakby zrozumiała co to jest życie.


Znalezione obrazy dla zapytania kropki włodek markowiczCytaty:


"Zmień siebie, a zmienisz świat dookoła siebie"

"Dopiero kiedy jesteś w stanie żyć w zgodzie sam ze sobą, możesz zacząć żyć w zgodzie z kimś innym, nie odwrotnie"

"Jak można słuchać o tym, że ktoś sobie kupił nową sukienkę, podczas gdy my tu nie wiemy, po co żyjemy?"

"Mówiąc "szczęście" nie mam na myśli wielkiego banana na ryju, podskoków radości i pękania ze śmiechu. Mam na myśli coś na kształt spokoju. Takiego spokoju, kiedy nic nie musisz, kiedy po prostu robisz swoje"

"Cieszyć cię musi sam proces. Nigdy wynik! Zapomnij o jakimkolwiek wyniku. Możesz sobie wyznaczyć cel, ale nie wynik"

Znalezione obrazy dla zapytania kropki włodek markowicz"Tym się różni wiedza od zrozumienia. Nad rozumieniem trzeba pracować. Trzeba je rozwijać. Trzeba je pobudzać. Wiedzę można po prostu połknąć i o niej zapomnieć"

"Myślisz, że jesteś ważny. Nie jesteś. Myślisz, że jesteś wyjątkowy. Nie jesteś. Myślisz, że wszystko, co osiągnąłeś zawdzięczasz sobie. Nieprawda. Jesteś sumą wszystkich ludzi, których spotkałeś, sumą wszystkich przeczytanych książek. Sam mógłbyś wziąć patyk, wystrugać oszczep i przy odrobinie szczęścia zabić nim dzika"

"Strach przed życiem może być najczęstszą chorobą świata"

"Wszyscy jesteśmy psychicznie chorzy, bo słyszymy w sobie wewnętrzny głos i nie wiemy, skąd pochodzi"

Moja ocena: 9/10

8 komentarzy :

  1. Dużo opowiadasz o własnych przeżyciach, ale brakuje informacji o książce pod względem merytorycznym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz recenzuję taką książki i nie wiedziałam jak można ją zrecenzować. Dziękuję bardzo, będę wiedziała na przyszłość :)

      Usuń
  2. O mój Boże *.* Jestem tu pierwszy raz i zachwycam się wyglądem bloga!! Jest wspaniały!!! ♥♥ Miód dla moich oczów!!! :* Już za samo to, klikam obserwację!

    Czekaj, czekaj-to to napisał youtuber?!

    No i po recenzji już jestem na 100% przekonana, że dobrze zrobiłam z tą obserwacją.
    Szalenie dobra opinia!

    Do twórczości polskich autorów dopiero się przekonuje, ale idzie mi coraz lepiej. Myślę więc, że chętnie sięgnę po "Kropki", bo skoro to tak mądra książka, który pozwoli zrozumieć mi co to życie, to ja ją chcę!

    Pozdrawiam serdecznie!

    bookmania46.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 :D

      I tak :') Ja też go nie znałam wcześniej

      Jeszcze raz dziękuję xD Zapraszam również na inne recenzje ^^

      Ja tak samo i naprawdę polecam!!

      Również pozdrawiam :))

      Usuń
  3. Wszyscy chwalą książkę Włodka, a ja nie potrafię znaleźć jej w żadnej bibliotece, choć bardzo chcę ją przeczytać. :( Jednak po twojej recenzji jeszcze bardziej się na nią napaliłam, więc tak - będę szukać. :D

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może znajdziesz gdzieś w promocji w księgarniach internetowych? Książka wyszła raczej niedawno i będziesz musiała się długo naszukać, żeby ją znaleźć ;)

      Również pozdrawiam :D

      Usuń
  4. Świetna recenzja. Dziwne bo pierwszy raz słyszę o tej książce. Zaciekawiłaś mnie, obserwuję :)
    nietypowo-i-ciekawie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka