#9 Recenzja - "Wróć, jeśli pamiętasz"

Nie czytaj, jeśli nie czytałeś "Zostań, jeśli kochasz"!

Tytuł: "Wróć, jeśli pamiętasz"
Tytuł oryginalny: "Where she went"
Autor: Gayle Forman
Tłumaczenie: Hanna Pasierska
Liczba stron: 286
Kategoria: literatura młodzieżowa
ISBN9788310128454

Znalezione obrazy dla zapytania wróć jeśli pamiętasz

Znalezione obrazy dla zapytania when she went fanartEmocje to stan poruszenia umysłu - według wikipedii. Myślę, że to prawda, chociaż wcześniej myślałam o emocji jak o krótkiej chwili. Gayle pokazuje nam, że tak naprawdę emocja bądź uczucie może trwać o wiele, wiele więcej. 
Znalezione obrazy dla zapytania when she went fanartAdam, bo to z jego perspektywy prowadzona jest książka, chodzi ciągle zły i nabuzowany - jak tykająca bomba, która może w każdej chwili może wybuchnąć i wprowadzić zamęt w życiu nowojorczyków. Zdobył prawie wszystko czego chciał - miał karierę, znaną kapelę, był sławny. Prócz Mii, nie brakowało mu nic. Właśnie dlatego Adam trochę mnie wkurza. Użala się nad sobą prawie cały czas, co doprowadzało mnie do szału. 
Dobrze opisane były wspomnienia, albo raczej ich przebłyski. Teraźniejszość i życie głównego bohatera  było też w porządku - takie, jakie sobie wymarzył w czasach liceum. 
Znalezione obrazy dla zapytania when she went fanart
Od wypadku dziewczyny Adama minęły 3 lata. Piszę "dziewczyny", bo tak naprawdę nigdy nie zerwali. Mia przestawała odpowiadać na maile, smsy, nie oddzwaniała a chłopak nie miał jak się z nią skontaktować. Starał się zapomnieć, ale nie miał jak. Nie potrafił zapomnieć o swojej licealnej miłości.

Pierwsza część, według mnie, była nieco lepsza od drugiej. Zakończenie przewidziałam.




Cytaty:


"Musiałam kogoś nienawidzić, a ciebie kochałam najmocniej, więc padło na ciebie."
Znalezione obrazy dla zapytania when she went fanart
"Budząc się rano, powtarzam sobie: "To tylko jeden dzień, jeden dwudziestoczterogodzinny odcinek czasu, który musisz przetrwać."

"Jestem otoczony ludźmi, a czuję się samotny."

''Przed "później" jest "teraz", którym należy się zająć."

''Udawaj, aż uwierzysz.''

''Jej uśmiech jest jak stopiona czekolada. Jak wymiatająca gitarowa solówka. Jak wszystko najlepsze na tym świecie.''

''Pozwoliłem jej odejść. Naprawdę. Ale oto stoi przede mną.''

''Mogę cię stracić w taki sposób, jeśli nie stracę cię dzisiaj. Pozwolę ci odejść. Jeśli zostaniesz.''

Znalezione obrazy dla zapytania when she went fanart

Ocena: 7,5/10


1 komentarz :

  1. Boli mnie tytuł tej książki. :/ Ale sama ona nie była taka zła, a nawet moim zdaniem lepsza od poprzedniej. Zdecydowanie bardziej mi się podobała od "Zostań, jeśli kochasz".
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka