#8 Recenzja - "Requiem"

Tytuł: "Requiem" (Delirium 3)
Tytuł oryginalny: "Requiem"
Autor: Lauren Oliver
Tłumaczenie: Monika Bukowska
Liczba stron: 392
Kategoria: fantastyka
ISBN: 9788375151701

Okładka książki Requiem

Pełne akcji i nieco smutne zakończenie serii. Kropka nad i. The end. Done.

Znalezione obrazy dla zapytania requiem lauren oliver fanart
Książka pisana jest z perspektywy dwóch byłych najlepszych przyjaciółek - Hany i Leny. Pierwsza próbuje odnaleźć się w świecie z pozoru idealnym mężem, wieczną kontrolą bliskich a nawet obcych ludzi, swoim bogactwem i biedą innych. Druga próbuje zrobić to samo w swoim świecie - chce walczyć, skacze między nową a dawną miłością, poświęca dużo rzeczy dla dobra większości. Z tą różnicą, że ta druga radzi sobie nieco lepiej. 
Znalezione obrazy dla zapytania requiem lauren oliver fanart
Obie strony nie są doskonałe i obie wymagają niemałych poświęceń. Zdrady, śmierci i nieszczęście to główna tematyka książki. Na tym jest ona oparta. 
Na dodatek nastaje wojna, do której "odmieńcy" nie są w ogóle przygotowani. Dziesięć tysięcy żołnierzy. Na ich garstkę. Jednak ci drudzy mają coś, czego zombie nie posiadają i dzięki temu są o wiele silniejsi i sprytniejsi. Mają mózg w jednym kawałku, nie okrojony i nie powycinany.

Zakończenie jest takie jakie powinno być. Tak naprawdę każdy z czytelników może sobie tylko wyobrażać co było dalej. 
Znalezione obrazy dla zapytania requiem lauren oliver fanart
Cytaty:

"Taka jest właśnie przeszłość: unosi się, potem osiada i gromadzi warstwami. Jeśli się straci czujność, pogrzebie cię."


"Wy wszyscy, gdziekolwiek jesteście: wy w strzelistych miastach i wy w małych wioskach.

Znajdźcie w sobie to, co najtwardsze, kamienne bryły, żelazne pręty i ogniwa, i wyrzućcie precz. Umówmy się tak: zrobię to, jeśli i wy to zrobicie, teraz i na zawsze.
Zburzcie mury."

"Nie przestaje mnie zdumiewać, że ludzie są nowi każdego dnia. Że nigdy nie są tacy sami. Trzeba ich ciągle wymyślać. Zresztą oni też muszą ciągle wymyślać samych siebie."


"Mamo, proszę, powiedz, jak do domu wrócić, 

Zgubiłam się w lesie, chciałam drogę skrócić. 
Znalezione obrazy dla zapytania requiem lauren oliver fanartSpotkał mnie wilkołak i w swej okropności, 
Pokazał mi zęby i wyrwał wnętrzności. 

Mamo, proszę, powiedz, jak do domu wrócić, 
Zgubiłam się w lesie, chciałam drogę skrócić. 
Zatrzymał mnie wampir, miał krzaczastą brew, 
Pokazał mi zęby i wyssał krew. 

Mamo, proszę, powiedz, jak do domu wrócić, 
Zgubiłam się w lesie, chciałam drogę skrócić. 
Jestem już półżywa, nie mam siły stać.
Spotkałam Odmieńca, co urzekł mnie wielce, 
Pokazał mi uśmiech i skradł moje serce."


"Musisz ranić albo zostaniesz zraniony."

"To właśnie robią ludzie w tym chaotycznym świecie, świecie wolności i wyboru: odchodzą, kiedy chcą."

Znalezione obrazy dla zapytania requiem lauren oliver fanart gif"Może jednak szczęście wcale nie tkwi w wyborze. Może leży ono w iluzji, w udawaniu, że gdziekolwiek skończyliśmy, tam właśnie chcieliśmy być przez cały czas."


"- Oko za oko.

- I cały świat oślepnie."

"Zrobili to dlatego, że chcieli czuć, myśleć i wybierać to, czego sami pragną. Nie wiedzą, że nawet to jest kłamstwem - że nigdy tak naprawdę sami nie decydujemy, a przynajmniej nie do końca. Zawsze jesteśmy popychani ku jakiejś drodze. Nie mamy wyboru, jak tylko zrobić krok do przodu, a potem kolejny i kolejny. I nagle okazuje się, że znajdujemy się na drodze, której w ogóle nie wybieraliśmy."

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka