#12 Recenzja - "Blask księżyca"

Tytuł: "Blask księżyca"
Tytuł oryginalny: "Moonlight"
Autor: Rachel Hawthorne
Tłumaczenie: Alicja Marcinkowska
Liczba stron: 280
Kategoria: fantastyka
ISBN: 9788324136414

Okładka książki Blask księżyca

Według mnie książka jest napisana bardzo... prymitywnie? Tyle schematów (jak np. dwoje facetów, z których jeden okazuje się "tym złym"), prawie każdą akcję dało się przewidzieć.
Znalezione obrazy dla zapytania two lovely werewolves fan artBohaterowie słabo zarysowani, prawie niewidoczni, oprócz Kayli i Lucasa.
Język strasznie prosty, nie czułam NIC, dosłownie NIC, czytając to. Żadnych "głębokich uczuć", strachu czy czegokolwiek. 
Znalezione obrazy dla zapytania colorful werewolfPrzemiana w książce została omówiona jako bardzo bolesna i trudna do przeżycia, za to już podczas przemiany było dobrze i nawet przyjemnie. 
Najbardziej rozbawiło mnie to, kiedy Kayla myślała o tym , jakie Lucas ma kolorowe włosy, a kilka kartek dalej widziała wilka, który ją uratował i który miał sierść takiego samego koloru jak chłopak. Tak jakby autorka myślała, że czytelnicy są głupi i nie zrozumieją przekazu, a potem zrobi nam ogromną niespodziankę.
Znalezione obrazy dla zapytania ginger good werewolfZakończenie nie było "kulminacyjne" i nie zachęciło do przeczytania o dalszych przygodach Kayli.
Pomysł był nawet dobry, ale zaćmiewają go schematy, przewidywalność i banalność. Jestem pewna, że nie sięgnę po drugą część.
Znalezione obrazy dla zapytania colorful werewolf

Cytaty:

"To, co robię, nie musi mieć sensu dla nikogo poza mną. Na tym polega piękno szaleństwa."

"Od kiedy straciłaś rodziców, wycofałaś się. Lucas przeraża cię, bo przy nim znowu czujesz. A uczucia mogą sprawić ból. Nie chciałam nigdy więcej poczuć bólu."

"Ludzie wierzą w najróżniejsze rzeczy. Dopóki nikogo nie krzywdzą, mogą sobie wierzyć w co chcą."

"Strach. Był niczym żywa, mieszkająca we mnie istota. Czasami czułam, jak krąży po moim ciele, usiłując wyrwać się na wolność."


Znalezione obrazy dla zapytania colorful werewolf



Moja ocena: 4,5/10

4 komentarze :

  1. Oooo ocena- grubo xD
    No cóż, nasz rynek swego czasu zalała fala książek o wampirach i wilkołakach, wielu autorów dało jej się ponieść i pisali na potęgę, byle co, byle było. Masakra. Uwielbiam wątki wampirów, wilkołaków już mniej, dlatego przeczytałam już multum książek z tym motywem, jedne paskudne, drugie cudne, różnie bywało :)
    Za ten Blask księżyca raczej się nie wezmę xD
    Kasi recenzje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Też uwielbiam wszystko co ma związek z wampirami, ale ta książka - to nie to :/
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Może ta książka skierowana jest do młodszego pokolenia? Sama nie wiem.
    Tematyka bardzo mi się przejadła (chociaż tego typu książki czytałam 10 lat temu).
    Szkoda czasu na nią :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że rzeczywiście przeznaczona jest dla nieco młodszych czytelników.

      Pozdrawiam :)

      Usuń

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka