#4 Recenzja - "Szybki Jack i krwawy gabinet"



Tytuł: "Szybki Jack i krwawy gabinet"
Tytuł oryginalny: "Scarper Jack and the Bloodstained Room"
Autor: Christopher Russell
Tłumaczenie: Katarzyna Rudzka
Liczba stron: 224
Kategoria: literatura dziecięca
ISBN: 978-83-7414-566-4


Akcja książki dzieje się w wiktoriańskim Londynie (po Diabelskich Maszynach mam fazę na tę epokę :D). Głównym bohaterem jest dwunastolatek - Jack - który, podczas pomagania swojemu opiekunowi w czyszczeniu komina, słyszy rozmowę o planowanym morderstwie. Chłopiec nie ma jak powstrzymać mordercy i temu udaje się zabić najsłynniejszego londyńskiego przedsiębiorcę. Jednakże, wszystkie drzwi i okna w domu bogacza były zamknięte. Jack, który zmienia się w detektywa, próbuje odnaleźć tajemniczego morderce. Poznaje przy tym dwójkę przyjaciół - Ruperta i April.
Postacie w książce wydają mi się zamienione w roboty. To znaczy, może są tam jakieś opisy uczuć itd, ale ich emocje niczym się nie różnią. Nie potrafiłam sobie ich wyobrazić, gdyż opis zewnętrzny też kulał, ale jednak emocje w książce powinny, moim zdaniem, zajmować bardzo ważne miejsce w książce. Dla każdej postaci uczucia były opisywane tak samo i nie czułam w tym ich odrębnych charakterów. 
Sam pomysł na książkę i czas, w którym rozgrywa się akcja - super wymyślone. Mimo że nie czułam się zbytnio jak w wiktoriańskim Londynie i wydaje mi się, że można było to jakoś lepiej opisać, sam pomysł - genialny.
Jest to książka z myślą głównie o dzieciach. Wydaje mi się, że autor postarał się o zbyt skomplikowane opisy urządzeń czy miejsc.
Zakończenie - dobre, ale poniekąd podejrzewałam, że tak się stanie ;)




Moja ocena: 5/10

3 komentarze :

  1. Nie lubię czytać książek, ale dzięki takim recenzjom chyba jednak zacznę to robić!
    Piękny blog.
    http://hated-the-rainx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Spróbuj cos przeczytać, może ci się spodoba ;) Na początek polecam Percy'ego Jacksona, Baśniobór, diabelskie maszyny... Pozdrawiam

      Usuń
  2. Nominowałam Cię do LBA ^^ http://ksiazkiwpiekle.blogspot.com/2016/07/liebster-blog-award-zu.html
    Pozdrawiam / ksiazkiwpiekle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka