#2 Recenzja - "Silver. Pierwsza księga snów"


Tytuł: "Silver. Pierwsza księga snów" (tom I)
Autor: Kerstin Gier
Tytuł oryginalny: Silber: Das erste Buch der Träume
Tłumaczenie: Agnieszka Hoffman
Liczba stron: 416
Kategoria: literatura młodzieżowa
ISBN: 9788380081857

Okładka książki Silver. Pierwsza księga snów


Kupiłam tę książkę, kiedy przebywałam ostatnio w Poznaniu w City Center w empiku. Przyznam, że zaciekawiła mnie zwłaszcza dzięki okładce, która jest niesamowita. Przeczytałam ją w zaledwie niecałe dwa dni, gdyż czytałam bez przerwy. 
Może opowiem tak w skrócie. Olivia Silver miewa dziwne sny z tajemniczymi zielonymi drzwiami, które zamiast klamki mają wampiro-jaszczurkę. Niedawno piętnastolatka przeprowadziła się i zapisała do nowej szkoły, gdzie poznaje czterech niesamowicie przystojnych blondynów - Arthura, Henry'ego , Jaspera i Graysona. Wtedy nie wiedziała jeszcze ile będą oni mieli wspólnego z jej tajemniczymi snami. 
Szczerze mówiąc, przekaz autorki miał być taki, że wszyscy blondyni mieli być inni. Jeden przystojny, drugi atrakcyjny, trzeci opiekuńczy, czwarty - marzyciel. Nie odczułam jednak tak wielkiej różnicy między nimi. Jakby czasem mi się... zlewali?
Kerstin dobrze jednak scharakteryzowała główna bohaterkę oraz jej młodszą siostrę - Mię . Obie bardzo dobrze się ze sobą dogadywały, były tak samo dziwne, wredne, uwielbiały niebezpieczeństwo i zagadki. 
Zauważyłam, że autorka pisze bardzo... melancholijnie? Myślę, że to nie jest ani plus, ani minus. Ma po prostu swój własny styl pisania i to nie jest nic złego. Właśnie przez ta łagodność i melancholię wielu osobom książka może się nie spodobać. Każdy ma swój gust. Przyznam, że nie czytałam jeszcze "Trylogii Czasu", ale na pewno kiedyś do niej zajrzę. 

Parę cytatów:

"Najciekawsze rzeczy to te najbardziej niebezpieczne - powiedziałam cicho. - I na przekór wszystkiemu trzeba je zgłębić."

"Jak mawiał Sherlock Holmes? Kiedy wykluczysz to, co niemożliwe, wówczas to, co zostanie, musi być prawdą, jakkolwiek nieprawdopodobnie brzmi. Tylko co zostawało, gdy nie dało się wykluczyć niemożliwego?"

"Nigdzie nie można poznać człowieka lepiej niż w jego snach i nigdzie nie można dowiedzieć się więcej o jego słabościach i tajemnicach."

Moja ocena: 8,5/10


Zapraszam do komentowania, obserwowania oraz polubienia mojej strony na fb - KLIK !

6 komentarzy :

  1. Bohater cytuje Sherlocka Holmesa? To musi być dobra książka! "Silver" ląduje na mojej liście do przeczytania w wakacje :-)

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. musze przecztać w wakacje :D
    http://s-busz.blogspot.com/2016/07/hej-jestem-sandra-i-tak-tak-samo-jak-ty.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią bym przeczytała tę książkę, ale jeszcze nie wpadła w moje rączki 😂
    Jak do tej pory miałam tylko przyjemność, widzieć ją na instagramie.

    Pozdrawiam
    http://kaktusik-miedzy-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka