#1 Recenzja - "Mechaniczna Księżniczka"

Helloł!

Kolejna recenzja dla was!

Seria: Diabelskie Maszyny (tom III)
Tytuł: "Mechaniczna Księżniczka"
Tytuł oryginalny: "Clockwork Princess"
Autor: Cassandra Clare
Tłumaczenie: Anna Reszka
Liczba stron: 400
Kategoria: fantastyka
ISBN: 9788374804059
Wydania: 2















Mroczna sieć zaczyna zaciskać się wokół Nocnych Łowców z Instytutu Londyńskiego. Mortmain planuje wykorzystać swoje Piekielne Maszyny, armię bezlitosnych automatów, żeby zniszczyć Nocnych Łowców. Potrzebuje jeszcze tylko ostatniego elementu, żeby zrealizować swój plan. Potrzebuje Tessy Gray. Charlotte Branwell, szefowa Instytutu Londyńskiego, rozpaczliwie stara się znaleźć Mortmaina, zanim ten zaatakuje. Ale kiedy Mortmain porywa Tessę, chłopcy, którzy roszczą sobie równe prawa do jej serca, Jem i Will, zrobią wszystko, żeby ją uratować. Bo choć Tessa i Jem są zaręczeni, Will jest zakochany w niej jak zawsze.

Trzecia część serii jest tak samo ciekawa jak dwie pierwsze. Rzadko spotykamy serie, które nie są przeciągane. Trzy części starczyły, żebym przywiązała się do tej książki i polubiła ją. Cassandra Clare, jak widać po Diabelskich Maszynach, pisze naprawdę dobrze. Znalazłam gdzieś w tym jej własny styl pisania. Mimo że na początku nie czułam jakbym przeniosła się do wiktoriańskiej Anglii, to w trzeciej części wszystko pasuje do tego okresu. Zwłaszcza język, jakim się posługują. Oto fragment, który to potwierdza:


"– Sophie... – zaczął Gideon.
– Panie Lightwood – przerwała mu Sophie. – Ma pan jeszcze jakieś życzenie?
Spojrzał na nią na pół buntowniczo, na pół ze smutkiem.
– Chciałbym, żebyś mówiła mi Gideon.
– Już panu tłumaczyłam, że nie mogę.


– Sophie, proszę. – Zrobił krok w jej stronę. – Zanim wprowadziłem się do Instytutu, myślałem, że jesteśmy na dobrej drodze do przyjaźni. Ale od dnia, kiedy tu zamieszkałem, traktujesz mnie chłodno."

Widać, że Sophie zwraca się do Gideona na per pan. 
Ogółem cała seria genialna i warta przeczytania, polecam!

Moja ocena: 10/10

6 komentarzy :

  1. Bardzo dobra recenzja. Słyszałam o tej książce od znajomych. Przekonałaś mnie do przeczytania jej. Dziękuję. Zapraszam do siebie poulciak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D W takim razie cieszę się, że przeczytasz. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Niestety jeszcze nie czytałam! :/ Zmienię to napewno! :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. "Mechaniczna Księżniczka" to jedyna książka jaką przeczytałam w całym swoim krótkim życiu podczas której płakałam jak głupia. Po prostu ubóstwiam! Świetna recenzja :) Cieplutko pozdrawiam ♥ Nina z bloga impresjalnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała seria, według mnie - genialna! :D Dziękuję :) Również pozdrawiam!

      Usuń

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka