Recenzja - "Mechaniczny Anioł"

Hej!

Od pewnego czasu chodził mi po głowie pewien pomysł, jeśli chodzi o książki. Mianowicie Lista Książek do przeczytania. Nie w rok, miesiąc, tydzień itd, tylko ogólna, na czas nieokreślony. Zgromadziłam już 132 pozycje, ale wciąż dochodzą nowe. Zatem, po przeczytaniu jakiejś książki czy serii, będę robiła o niej recenzję. To pierwsza z nich, zapraszam!


Seria: Diabelskie Maszyny (tom I)
Tytuł: "Mechaniczny Anioł"
Tytuł oryginalny: "Clockwork Angel"
Autor: Cassandra Clare
Tłumaczenie: Anna Reszka
Liczba stron: 472
Kategoria: fantastyka
ISBN: 9788374804035
Wydania: 2





Akcja dzieje się w wiktoriańskiej Anglii, więc polecam ją miłośnikom zamków, ogromnych sukien i dżentelmenów. Tessa Gray przyjeżdża do Londynu, aby odwiedzić brata. Zostaje jednak porwana i torturowana przez dwie siostry - panią Dark i panią Black. Po długim czasie pobytu tam, wymęczona dziewczyna zostaje uratowana przez dwóch przystojnych Nocnych Łowców - obrońców ludzi przed demonami. Will Herondale i James Carstairs - najlepsi przyjaciele a przy okazji totalne przeciwieństwa. Pierwszy ukrywa swoje uczucia i nie liczy się z uczuciami innych. Drugi to kruchy skrzypek z wielkim sercem. Oddałby wszystko za swoich przyjaciół. Obaj żywią uczucia do jednej młodej damy. 
Cassandra bardzo dobrze ułożyła charakter głównej bohaterki - Tessy. W wielu momentach dziewczyna wykazywała się odwagą i próbowała nie pokazywać tego, że się boi. Zadawała mnóstwo pytań na temat tego kim jest, kim jest jej rodzina i... w kim tak naprawdę się zakochała. Mimo że jest to prequel, zrozumiałam wszystko bez przeczytania "Darów Anioła". 
Wątek miłosny wcale nie jest na pierwszym miejscu, a fabuła jest ciekawa. Zwłaszcza zwroty akcji zawarte wśród kartek mogą wprowadzić czytelnika w stan, w którym nie będzie mógł oderwać się od dzieła. Ja tak miałam. Przeczytałam tę książkę w około cztery dni, gdyż czytałam nie tylko w dzień, ale i w nocy. Brałam ją ze sobą wszędzie byleby przeczytać choćby stronę. Przez cały czas coś się dzieje, wartka akcja towarzyszy nam ciągle. Jednym słowem... genialne! 

Cytaty: 


"-Czasami nasze życie zmienia się tak szybko, że za tą zmianą nie nadążają umysły i serca - powiedział Jem. - I kiedy tęsknimy za tym, co było, właśnie wtedy czujemy największy ból." 

"Zapamiętaj, Tesso, że kiedy znajdziesz mężczyznę, który będzie chciał cię poślubić, poznasz, co to za człowiek, nie po tym, co mówi, ale po tym, co robi." 


"Ludzie strzegą swoich tajemnic Tesso, czasem nawet przed tymi, których kochają." 


“-Jeśli chodzi o temperaturę piekła, panno Gray, pozwolę sobie udzielić pani pewnej rady - powiedział. - Przystojny młody człowiek, który próbuje panią uratować przed strasznym losem, nigdy się nie myli. Nawet kiedy mówi, że niebo jest fioletowe i zrobione z jeży.”  


"-Lubię kaczki - wtrącił dyplomatycznie Jem. - Zwłaszcza te w Hyde Parku. -(...)- Pamiętasz, jak próbowałeś kiedyś mnie namówić, żebym rzucił im piróg nadziewany mięsem, bo chciałeś sprawdzić, czy uda się wyhodować rasę kaczek kanibali?-I zjadły go - przypomniał Will. -Krwiożercze małe bestie. Nigdy nie ufaj kaczkom."

Moja ocena: 10/10


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Przy komentowaniu koniecznie zostaw link do siebie! Dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin. To wiele dla mnie znaczy <3

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka